Penibilul industriei auto! Un Logan merge 1 milion de km pe GPL si germanii se chinuie la 45.000 km
Nu de putin ori am relatat faptul ca masinile moderne sunt de unica folosinta.
Acest lucru se traduce mai simplu prin realizarea tehnologica a motoarelor sa 'tina' nu mai mult de 150.000 de km, moment cand fie acestea se schimba fie acestea se repara capital, si cand spunem reparatie capitala trebuie sa ne gandim la o suma minima de 4.000 euro.
Este surprinzator cum un ialomitean a mers peste 1.000.000 de km cu o banala Dacia Logan pe benzina, in timp de 90% dintre clientii marcilor auto germane nu mai parcurg mai mult de 150.000 de km.
Viata reala in industia auto europeana este complet schimbata fata de acum 15 ani cand germanul mergea fara probleme 200.000 de km cu masina sa fie VW, fie Opel fie Mercedes dupa care era vanduta est europenilor pentru a merge fara probleme chiar si 500.000 de km.
Acum germanii vand repede masina lor cumparata de noua undeva pe la 100.000 de km pentru ca stiu ca aceasta are o rata a fiabilitatii extrem de scazuta, iar masina iese din celebra garantie de 2 ani fara limita de km.
Preturile masinilor relativ noi in Germania sunt extrem de scazute, de unde si zeci de mii de romani care vin repede cu Passat-uri si Golf-uri de 2-3 ani in Romania, masini care din pacate nu mai reprezinta de mult o garantie a unui produs bine realizat.
De partea cealalta a baricadei se afla romanii care au cumparat Dacia Logan de noua din showroom in anii 2005-2009, clienti care nu mai vor sa-si vanda aceste masini pentru ca sunt extrem de rezistente.
Si cand spunem rezistente, vorbim de modele cu peste 1 milion de km la bord fara a avea probleme tehnice.
Realitate crunta a producatorilor auto din Europa este ca acestia au scazut DURABILITATEA MATERIALELOR care sunt integrate in motoare si transmisii pentru a REDUCE COSTURILE, iar fiabilitatea produselor lor A SCAZUT DRAMATIC!
Pe scurt AU INVATAT SA CONSTRUIASCA MASINI DE SLABA CALITATE pentru a avea tot timpul vanzari mari la capitolul masini noi, si pentru a avea activitate constanta in SERVICE unde clientii sunt obligati sa-si repare masinile lor germane.
Constructorul Dacia si francezii de la Renault inca au in gama motorizari de generatie mai veche precum 1.2 16V pe gama Logan si cateva modele Renault, masini care au demonstrat ca pot merge fara probleme chiar si 1 milion de km.
Reversul medaliei este acela ca masinile vechi in Germania au inceput sa afiseze preturi mult mai mari la achizitie pentru simplu fapt ca si germanii se intorc la aceste masini pentru ca sunt fiabile!